Matrosen tillfälligt i hemmahamn.

Den nye matrosen Enzo är tillbaka i hemmahamn på Hisingen igen. Han saknas här på kommandobryggan på Sjörövarskeppet. Kapten Jenny letade efter honom vid frukost i morse, gick runt och snokade och nosade efter honom. Antar att hon hade uppgifter åt honom.

I slutet av månaden är det tänkt att Enzo ska byta skepp permanent i alla fall. Hans ägare säger att han är glad över att det är vi som ska ta honom, jag antar att det känns bra att Enzo liksom stannar inom familjen på något sätt. Jag hade känt på samma sätt om de skulle ha tagit över Jenny. Men jag märker att hans husse tar det hårt, hårt, hårt. Och det förstår jag, en hund är som vilken som helst familjemedlem.

Vi är i alla fall glada över att de ger oss förtroende att låta Enzo mönstra på vårt Sjörövarskepp. Han är lite lik Jack Sparrow med sitt kajal kring ena ögat i alla fall:)

Om sjorovarskeppet

Jag heter Nicklas och är förste maskinist och lättmatros på Sjörövarskeppet. Kapten och förstestyrman är min fru, Sandra. Kapten, med osviklig auktoritet och rädsla för pipleksaker är vår staffordshire bullterrier, Sjörövar-Jenny!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

