En dragträning med Jenny och Enzo!

Igår var jag ute och minst sagt aktiverade kaptenen och matrosen (a.k.a. Jenny och Enzo).

Jag åkte upp till Renströmska Sjukhuset och parkerade där. Sedan selade jag på Jenny och hakade på en 4- kiloslänk. Enzo dansade glatt kring Jenny, men hon tyckte inte att det var så farligt, 4 kilo är en uppvärmningsvikt för henne nu. Vi gick moturs i femman på Skatås, upp till Brudarebacken. Ni anar vad som ska komma nu va? Från lifthuset ända upp till toppen på Brudareberget drog Jenny kedjan medan Enzo hoppade runt och snappade åt sig lite gräs här och tog en pink där.

Efter att vi kommit ner igen gick vi tillbaks till lifthuset där selen bytte hund. Samma med kedjan. Aarons gamla sele satt rejält tajt på lättmatrosens breda rygg vill jag lova! Förra gången Enzo drog märkte han knappt 3-kiloslänken så nu skulle han sättas på prov. Vi satte igång uppför backen. Nu var det inte lika behagfullt längre, men det märks att staffar är födda till att dra. Det märks att han inte har gjort det lika länge som Jenny men kraften och uthålligheten, och framför allt viljan att dra, finns där!

Efteråt fick han dra ner tillbaka och sen vilade vi en stund innan vi fortsatte tillbaka till bilen. Det var två rejält blöta och skitiga staffesyskon som hoppade in i bilen och kurade ihop sig tätt intill varandra!

Om sjorovarskeppet

Jag heter Nicklas och är förste maskinist och lättmatros på Sjörövarskeppet. Kapten och förstestyrman är min fru, Sandra. Kapten, med osviklig auktoritet och rädsla för pipleksaker är vår staffordshire bullterrier, Sjörövar-Jenny!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En dragträning med Jenny och Enzo!

  1. G.E Online skriver:

    Dra vikter är det enda dessa hundar klarar av!

  2. Nicklas Foresti skriver:

    Aha, det är du. Eftersom du är en hatare som är fullt jämförbar med en nynazist vad gäller inställning och skräck för det du inte kan så bra, så förväntar jag mig inte att du ska begripa, men ”dessa hundar” blir rätt bra vårdhundar, utställningschampions, agilityhundar, lydnadshundar och nu även lure coursinghundar också.

    Men som sagt, jag väntar mig inte att du ska känna till det. En som tror att pitbull är en instabil ras väntar jag mig inget av.

Kommentera

