Flickan ifrån Målsryd…

Sjörövarskeppet seglar på in i den svenska sommaren. Jenny och Enzo får sparsamt med kättingträning, men tränar desto mer lek med varandra. Vi har spenderat ett par veckor på landet, och där får hundarna leka precis så mycket de vill. Det har givit resultat!

Trots något minskad fodergiva får Enzo så har han gått upp (!) i vikt. Inte konstigt egentligen, han har kondition som ett sibiriskt vintertåg, midja som en geting och muskler som spelar strimmiga under skinnet på honom.

Inte konstigt att lilla Kida, Johannas från Målsryd söta fina lilla staffetik föll som en blind takläggare för Enzo, och han för henne, när Johanna var och hälsade på oss på landet igår! Enzo ville gääääärna göra valpar kan jag säga, men det fick han inte. Någonstans får man ta sitt ansvar som befäl, det duger inte att besättningen ligger runt bara för att vi råkar befinna oss i hemmahamn!

Nej, jag tror nog att Kida och Enzo skulle ha fått ljuvliga bebbar, men nu har ju Enzo dels sin knicksvans, han var född med navelbråck och han har inverterat saxbett. Alltsammans egenskaper som inte ska vidare. Synd, för jag vidhåller att Lailas c-kull, vilken både Jenny och Enzo tillhör, är den goaste staffekull som någonsin kommit till världen. Men så är det, practise what you preach!

Ska försöka teama upp med Vicky så fort jag orkar så hon får ta Enzos mått. Jag längtar efter att gå ut och dra med båda två samtidigt i skogen för mig själv.

Om sjorovarskeppet

Jag heter Nicklas och är förste maskinist och lättmatros på Sjörövarskeppet. Kapten och förstestyrman är min fru, Sandra. Kapten, med osviklig auktoritet och rädsla för pipleksaker är vår staffordshire bullterrier, Sjörövar-Jenny!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

