Framsteg på skeppet!

Det är nu rätt länge sen som bloggen uppdaterades. Det kan väl stämma, men jag tycker det haft sina orsaker. Det har helt enkelt inte känts som om det funnits något att skriva om! Men det har det ju faktiskt. Det har allt hänt lite på Sjörövarskeppet minsann.

Lättmatros Enzo har varit hos i snart ett halvår. Och nu har han blivit så upptränad av all dragweight att han har fått börja dra vagn. Enzos problem är inte viljan. Han gör precis vad jag ber honom om. Satte jag på honom ett trehundrakilos släpankare så skulle han försöka dra det tills han stupade. Killen gör liksom vad som helst jag än ber honom om. Det lovar gott. Inte heller är han bekymmer brist på entusiasm. Han kastar sig fram och ska ha med sig vagnen. Det duger inte, den måste sättas i rörelse med en kombination av ryck och segdrag (där segdraget är det dominerande) så att det blir lätt att dra vagnen hela banlängden. Så på dagens träning körde vi först tre kilometer intervallträning med omväxlande lätt och tungt.

Jenny var inte med. Hon är inte det på söndagar, har bestämt det så. För det första behöver Enzo och jag lite egentid och för det andra är det jobbigt att träna två hundar samtidigt. Jag fattar inte hur Kajsa klarar tre!

Nåja. I slutet av oktober blir det ett fun-pull för Enzo, en sorts inofficeill tävling. Grabben ska få vrålträna på sina starter nu i veckorna som kommer.
Ska försöka få lite bilder någon söndag, men det är svårt att knäppa kort samtidigt som man ska handla.

Om sjorovarskeppet

Jag heter Nicklas och är förste maskinist och lättmatros på Sjörövarskeppet. Kapten och förstestyrman är min fru, Sandra. Kapten, med osviklig auktoritet och rädsla för pipleksaker är vår staffordshire bullterrier, Sjörövar-Jenny!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

