Enzo på jakt!

Idag hade jag med hundarna på jobbet. Det får sitta i utbyggd bur i verkstaden. På lunchen tog jag ut dem och lät dem kuta fritt på baksidan, det älskar de. När Jenny hade satt sig för att skita lystrade Enzo till på något och kastade sig in i några buskar. Ut kom en skräckslagen grävling som antagligen hade daglega där med en överlycklig Enzo efter sig. Den kastade sig in i en skreva i Spetalsberget och den var för smal för att Enzo skulle kunna följa efter! Puh! Jag såg framför mig hur han skulle komma nedsölad i grävlingsblod med sitt breda smajl. Förbaskade grävling. Tur att den kom undan! Jenny märkte ingenting, det var tydligen jobbigt att skita…

Annars går träningen bra. Enzo är som en elitgymnast över axlarna och lika smal om midjan. Han har dragit 330 kilo på vagn nu. Det är inte speciellt mycket, men å andra sidan har han extrem kapacitet och vilja att jobba. Vi ska börja tävla till säsongen. Ska bli jättespännande.

Jenny fitness-drar bara lite nu. Hon och Sandra går på agility på Nya Varvets hundskola igen, det älskar hon!

Om sjorovarskeppet

Jag heter Nicklas och är förste maskinist och lättmatros på Sjörövarskeppet. Kapten och förstestyrman är min fru, Sandra. Kapten, med osviklig auktoritet och rädsla för pipleksaker är vår staffordshire bullterrier, Sjörövar-Jenny!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

